Het belang van de drukkerij

Hotels, restaurants en festivals zijn slechts een paar voorbeelden van branches die massaal gebruik maken van drukwerk. Adverteren met posters en reclameborden, of servetten bedrukken en menukaarten om de branding te verbeteren. Drukwerk is een belangrijke schakel in het tot een succes maken van een onderneming, en dat blijkt ook uit het feit dat sinds het begin van het ontstaan van drukwerk nog steeds razendpopulair is.

Hoezo drukwerk?

Ondanks de opkomst van de digitale generatie, is ouderwets drukwerk nog steeds een succesvolle manier om reclame te maken voor bedrijven. Dit komt doordat drukwerk vaak wordt gezien als een ‘betrouwbaar’ medium. Online kan iedereen zomaar wat zeggen maar met drukwerk wordt er toch verwacht dat iemand daadwerkelijk moeite heeft genomen om wat op papier te zetten.

Daarnaast is drukwerk een fysiek middel. Je kan het aanraken en voelen wat toch dat beetje extra waarde meegeeft in tegenstelling tot een online advertentie.

Blijf hangen 

Een succesvolle manier van het inzetten van drukwerk zie je veelvuldig terugkomen in de textielindustrie. Kleding merken laten hangtags bedrukken om die vervolgens te kunnen bevestigen aan de kleding. Een mooi voorbeeld van goede marketing, want naast het natuurlijk eenvoudiger maken van het afrekenen voorzie je de hangtag ook van een logo waardoor je brand awareness creëert.

Personaliseren kan je leren

Binnen de branches die veel gebruik maken zie je één woord veelvuldig langskomen de afgelopen jaren; Personaliseren. Servetten zijn niet alleen nog maar wit, ze zijn voorzien van een mooi ontwerp met eigen logo of naam. Meeneem bakjes en tassen in de horeca zijn tegenwoordig bijna altijd voorzien van de naam van het restaurant en op festivals kan je pettjes en kleding bestellen met de naam van het festival. personaliseren is het bedrukken van producten met jouw merknaam of logo waardoor je een stukje persoonlijkheid toevoegt aan de beleving van de klant. daarnaast worden consumenten hierdoor natuurlijk meer ‘exposed’ aan jouw merk wat de naamsbekendheid vergroot.

Reclame maken met drukwerk

Ouderwets maar super effectief. Uit onderzoek blijkt namelijk dat in ruim 80% van de gevallen een goede fysieke reclame leidt tot binding met nieuwe klanten. De mogelijkheden voor het maken van reclame door middel van drukwerk zijn enorm met tegelijkertijd voordelige prijzen. Denk aan posters, vlaggen, banners, stickers en nog tal andere opties. Drukwerk is overal en dat zal voor altijd zo blijven.