Zara Home

Zara Home biedt een romantische authentieke woonstijl. Voor wie zich hierdoor laat inspireren is er een scala aan meubels en accessoires die elkaar mooi aanvullen. Waar komt die inspiratie vandaan? Zara Home laat dat verhalend zien. 

Wie een stoel wil kopen, gaat naar een meubelzaak en koopt een stoel. Simpel. Zo simpel is het echter niet. Sinds het huis meer is dan een plek om te wonen alleen en het interieur vooral je smaak en je persoonlijkheid mogen vertegenwoordigen, is die keuze voor een meubel zo makkelijk nog niet.

Als klant wil je geïnspireerd worden door niet alleen de aanblik van die stoel, maar je wilt ook meer weten over het ontwerp, de ontwerper, het materiaal, de duurzaamheid ervan, het comfort en last but not least de prijs. Kortom; die stoel vertegenwoordigt een verhaal. Een story.

Zara Home vertelt een duidelijk beeldverhaal 

De Nederlandse Cor Hospes is de expert als je het hebt over storytelling. Hij is de oprichter en creatief directeur van contentmarketingbureau Merkjournalisten en weet als geen ander hoe storytelling werkt. Zijn kernboodschap: een goed verhaal raakt consumenten meer dan een reclameboodschap.

Ga jezelf maar na; al die reclameboodschappen boeien ons nauwelijks nog. Ze gaan in zulke grote hoeveelheden aan ons oog voorbij dat ze nauwelijks nog in ons geheugen blijven hangen. Dat doet een verhaal echter wel. Als het tenminste een goed verhaal is. Zowel in beeld als in woorden. Als voorbeeld noemt Hospes Tony Chocolonely. Met louter vertellen dat dit lekkere chocola is, komen ze er niet. Dus vertellen ze ons wat er achter de schermen bij het bedrijf gebeurt om honderd procent slaafvrije chocola te maken. Dan krijgt een merk een gezicht. Het gevolg: het merk valt hiermee op en onderscheidt zich van ieder ander merk.

Het is overigens iets anders dan een verkooppraatje. Als consument prik je daar doorheen, toch? Je wilt echte informatie en eerlijkheid over producten. Dat zorgt ervoor dat niet iedereen zo’n product wil, maar dat is ook niet wat jij wilt. Een beetje uniek mag het wel zijn. Bovendien, zo vertelt Hospes de producent: “Als je er voor iedereen bent, ben je er voor niemand.”

Zara Home toont interieurs met een ziel

Zare Home doet het door middel van het laten zien van producten die niet in een meubelzaak zijn gefotografeerd maar bij mensen thuis. Een interieur wordt op die manier persoonlijk. Zo tref je op de website van Zara Home al direct een bijzonder nieuwsgierig makend filmpje dat past bij de uitstraling van het merk en voorts tref je onder meer een fotoreportage gemaakt in de privéwoning van interieurdesigner en kunstenaar Eddy Dankers. Zara Home noemt het overigens niet een reportage, maar een portret. Dat maakt het persoonlijk en het maakt je nieuwsgierig. Toegegeven, het is geen alledaags interieur, maar dat zijn de meeste interieurs in de bladen ook niet. Die zijn übergestyled. Je mag ervan uit gaan dat dat bij dit interieur minder het geval is. Hier woont echt iemand met verstand van inrichten, stijl, design en geschiedenis. Het wordt een interieur met een ziel genoemd.

Een zondagochtendverhaal van Zara Home

Ken je de zondagochtenden met veel koffie en spelende kinderen? Dat gevoel treft je meteen als je de fotoserie ziet in het Zara Home interieur: Sunday Morning Story. Treffend, en zelfs de kinderen worden bij naam genoemd. Ze spelen op die heerlijke bank, zitten lachend aan de grote ontbijt-lunchtafel met daar overheen dat prachtige linnen tafellaken. Het ziet er oergezellig uit. Daar voel je je als liefhebber door aangesproken. Je wilt meer zien, alsmaar meer zien. Dit is als bladeren in een magazine, als kijken naar een film. En uiteraard kun je naar aanleiding van iedere foto de artikelen bekijken, maar het blijft een verhaal, een story.

Zara Home heeft uiteraard de materialen om zo’n fantastische story te vertellen. Van een stoel tot en tafel en een lamp tot gordijnen. Hier kun je een levensstijl mee neerzetten. Aangevuld met accessoires als serviesgoed, boeken en zelfs geurtjes creëert niet alleen Zara Home, maar kun jij ook een interessant interieur creëren. Wie van deze stijl houdt, voelt zich absoluut aangesproken. Dit is storytelling met beeld.

In cottage stijl of een Scandinavisch Zara Home

De inspiratie komt niet alleen van de meubels, maar tref je ook in items als ‘tafelaankleding’ en ‘recepten’. Kies je voor het tafellaken met rode ruiten- en hartenborduursel dan creëer je daarmee samen met de houten klassieke Engelse stoelen het interieur van een cottage. Het rood-witte tafellaken met print van elanden geeft een meer Scandinavisch interieur. De blauw-grijze varianten en die met bloemen erop bieden een meer klassieke uitstraling.

Om de levensstijl van de romanticus nog verder te onderstrepen voegt Zara Home er een collectie schildersmaterialen aan toe. Van Winsor & Newton acrylverf tot penselen en palletmessen. Het boek over Pollock sluit hier naadloos bij aan, net als de metalen schildersezel. Mappen, schetsblokken, potloden, notitieblokken, archiveerkistjes en briefopeners. Er is tevens van alles voor een klassieke aankleding van een mooi houten bureau. In pure materialen als hout, karton en leer.

Zara Home zet je op het spoor op het vertellen van je eigen verhaal

Kortom; alle grote meubels en kleinere accessoires volgen een en dezelfde stijl. Wie zich thuis voelt bij Zara Home kan z’n hart ophalen aan een enorme collectie die mooi op elkaar afgestemd is qua materiaal en kleur. In naturelkleuren en duurzame materialen. Je kunt alles met elkaar combineren en het is gemakkelijk online te bestellen of in de Zara Home winkels te zien en eventueel af te halen. Zara Home zet jou op het spoor van het vertellen van je eigen verhaal.

Download je de Zara App dan kun je nog meer inspiratie verwachten. Op dit moment wordt flink uitgepakt met accessoires om je huis in kerstsfeer te brengen. Van de keuken tot de slaapkamer. Voor de kinderen zijn er houten speelgoed, knuffels en zelfs kussens en dekbedhoezen met kerstmotieven. Voor baby’s, peuters en kleuters zijn er veel mooie spullen. Hier komt het authentieke kerstverhaal helemaal mee tot z’n recht. De beelden spreken voor zich. Wie hier gevoelig voor is, wenst zich zo’n typische thuiskerst. Compleet met kinderen in geruite pyjama’s en warme chocolademelk uit kerstmokken die op die rijk gevulde eettafel staan, helemaal in Zara Home stijl. Geen woord te veel gezegd.